Full Name
Lorenzo De Simone
Job Title
Geospatial Technical Advisor / Conseiller technique en géospatial
Institution/organisation
Food and Agriculture Organization
Lorenzo De Simone
Speaker Bio
Dr. Lorenzo De Simone graduated in forestry science in 2001 and specialized in Earth Observations during his research work at University of California Santa Barbara, and at the University of Federico II Naples and University of Basilicata in Italy where he obtained his PhD in Agriculture Engineering in 2006.

For the last 15 years Dr De Simone has worked for FAO in his capacity of earth observation expert in the field of land cover mapping, crop mapping and agro-ecological modelling. He has been responsible for project implementation in Africa, Middle East and in South East Asia.

Dr. De Simone is currently working in his capacity of Geospatial Technical Advisor in the Office of the Chief Statistician in FAO on the use of EO data for official agriculture statistics and SDG monitoring crop type mapping projects in Senegal, Uganda, Afghanistan and Lesotho using both supervised and unsupervised methods.

FRANÇAIS
Après un diplôme en sciences forestières obtenu en 2001, Lorenzo De Simone s’est spécialisé dans l’observation de la Terre au cours de ses travaux de recherche à l’Université de Californie à Santa Barbara, ainsi qu’en Italie à l’Université de Naples Federico II et à l’Université de Basilicate, où il a obtenu son doctorat en génie agricole en 2006.

Au cours des 15 dernières années, il a travaillé pour la FAO en qualité d’expert en observation de la Terre dans les domaines de la cartographie de la couverture du sol, du suivi des cultures et de la modélisation agro-écologique. Il a assuré la mise en œuvre de projets en Afrique, au Moyen-Orient et en Asie du Sud-Est.

Lorenzo De Simone est actuellement conseiller technique en matière géospatiale au Bureau du statisticien en chef de la FAO et travaille sur l’utilisation des données d’observation de la Terre dans les statistiques agricoles officielles et les projets de cartographie des types de cultures pour le suivi des ODD au Sénégal, en Ouganda, en Afghanistan et au Lesotho, à l’aide de méthodes supervisées et non supervisées.