Full Name
Fariba Solati
Job Title
Associate Professor / Professeure agrégée
Institution/organisation
St. Thomas University
Fariba Solati
Speaker Bio
Dr. Fariba Solati is an Associate Professor at the Department of Economics at St. Thomas University. She received her MA in Economics as well as her Interdisciplinary PhD in Economics from the University of Manitoba. Her areas of expertise are Macroeconomics, Economics of Development and Feminist Economics.

In her research, Dr. Solati is interested in examining the effects of different economic policies and institutions on labor force participation across countries and over time. In her book, Women, Work and Patriarchy in the Middle East and North Africa, Dr. Solati examines factors behind the low rates of female labour force participation in the Middle East and North Africa.

Dr. Solati’s current research projects focus mainly on economic activities of immigrants in Canada. She specifically investigates the effects of immigration policies, culture, language proficiency, and education on the labor force participation of immigrants in Canada.

FRANÇAIS
Fariba Solati est professeure agrégée au département d'économie de l’Université St. Thomas. Elle est titulaire d’une maîtrise en économie et d’un doctorat interdisciplinaire en économie de l’Université du Manitoba. Ses champs d’expertise sont la macroéconomie, l’économie du développement et l’économie féministe.

Dans le cadre de ses recherches, Fariba Solati s’intéresse aux effets de différentes politiques et institutions économiques sur la participation au marché du travail dans divers pays et à travers le temps. Dans son livre Women, Work and Patriarchy in the Middle East and North Africa, elle examine les facteurs qui expliquent les faibles taux de participation des femmes au marché du travail au Moyen-Orient et en Afrique du Nord.

Ses recherches actuelles portent sur les activités économiques des immigrants au Canada. Elle étudie plus particulièrement les effets des politiques en matière d’immigration, de culture, de compétences linguistiques et d’éducation sur la participation au marché du travail des immigrants au Canada.